loading...

طراحي سايت

طراحي سايت

بازدید : 261
11 زمان : 1399:2

موفق ترين وب سايت ها خصوصيات مشتركي در طراحي وب داشته اند كه توجه افراد را به خود جلب مي نمايند. رعايت ابن نكات ميتواند براي طراحي سايت سايتي كه جستجوكننده را تبديل به خريدار كند،شما را ياري دهد.رعايت نكات زيرميتواند براي طراحي سايتي كه جستجوكننده را تبديل به خريدار كند،شما را ياري دهد.
در حال حاضر وب سايت هايي وجود دارند كه با وجود طراحي سايت بسيار ضعيف آنها ، كسب درآمد داشته باشند. در واقع اين گروه از وب سايتها بيشتر استثنا بوده و از قوانين ذيل پيروي نمي كنند. با گذشت يك برهه زماني خاص تجربه اين امررا نشان داده كه موفق ترين وب سايت ها خصوصيات مشتركي در طراحي سايت داشته اند كه توجه افراد را به خود جلب مي نمايند.

رعايت اين 5 نكته در طراحي سايت مي تواند در اين امر شما را كمك كند.

۱- رنگ بندي :در انتخاب رنگ به هنگام طراحي سايت بايد توجه كنيد. سايتي كه در حال طراحي قالب آن هستيد چه موضوعي دارد؟ سايت هايي كه علمي و تحقيقاتي هستند و بيشتر محتوي و مقالات در آنها مهم است بايد رنگ بندي ساده داشته باشند. مانند متن سياه با پس زمينه سفيد. زيرا كاربر مدت زيادي در اين سايت ها براي خواندن مقالات وقت صرف ميكند كه رنگ بندي ساده از خستگي چشم كاربر جلوگيري ميكند.
اما در طراحي سايت هاي فروشگاهي و خدماتي بهتر است از رنگ هاي شاد و تند استفاده شود. خصوصا براي دكمه ها و نوشته هاي خاص تا توجه مشتري براي كليك كردن يا ثبت نام بيشتر جلب شود. استفاده از رنگ هاي تند فقط بايد در بخش هايي از سايت باشد كه قصد داريد توجه كاربر جلب شود و اگر در همه جاي سايت از رنگ هاي تند و با كنتراست بالا استفاده كنيد باعث خستگي كاربر و نارضايتي او از طراحي سايت شما خواهد بود.
۲- سايز و نوع فونت :يكي ديگر از نكات مهم در طراحي سايت استفاده از فونت خوانا با اندازه مناسب است. وقتي كاربري وارد صفحات سايت شما ميشود بايد بتواند به راحتي مطالب شما را بخواند و نيازي به زوم كردن نداشته باشد و همچنين براي طراحي سايت خود فونتي انتخاب كنيد كه با تمامي مرورگرها سازگاري كامل داشته باشد و به صورت درست نمايش داده شود.
اگر مطالب سايت شما بيش از اندازه ريز يا درشت باشد نتيجه آن نارضايتي كاربر و ترك سايت شما خواهد شد.
۳- منو ها و مسيريابي :از ديگر نكات مهم در طراحي سايت بايد به منوها و مسيريابي آسان در سايت اشاره كرد. متاسفانه در بسياري از طراحي سايت هاي ايراني وقتي كاربر ميخواهد به بخش مورد نظر برود دچار سردرگمي ميشود. براي مثال يك سايت شركتي كه صفحه مخصوص استخدام دارد اما در منو هاي سايت بخشي به نام استخدام وجود ندارد و كاربر بعد از مراجعه به سايت بايد تمامي صفحات سايت را به دنبال بخش مورد نظر بگردد و يا بي نتيجه سايت را ترك كند!
شما بايد كوتاه ترين مسير را براي دسترسي كاربر به مطالبتان هنگام طراحي سايت در نظر بگيريد. اگر حجم مطالب زياد است ميتوانيد از ۲ يا چند منو مختلف استفاده كنيد و بخش بندي مطالب سايت را گسترش دهيد تا كاربران در كوتاه ترين زمان ممكن به خواسته خود برسند.
همچنين ميتوانيد در ستون هاي كناري سايت از بخش بندي هاي مختلف استفاده كنيد و قسمتهاي پر كاربرد سايت خود را در آن قرار دهيد. يك راه ديگر براي بهبود مسيريابي سايت قرار دادن نقشه سايت هنگام طراحي سايت است. با استفاده از نقشه سايت بازديدكنندگان با مراجعه به بخش نقشه سايت ميتوانند خيلي راحت صفحه مورد نظر خود را پيدا كنند و وارد آن بشوند.

۴- جلب توجه با استفاده ازفضاي سفيد!
در طراحي وب خود از ايجاد شلوغي و آشفتگي مطالب بپرهيزيد.سعي در ايجاد يك وب سايت مرتب و كاربر پسند براي بازديدكنندگان و جستجوي سريع و آسان آن در وب داشته باشيد. به خاطر داشته باشيد فضاي سفيد در طراحي وب كمك زيادي به طراح مي كند. همچنين اگر وب سايت شما داراي محتواي زياد و صفحات زياد مي باشد، اضافه كردن يك كادر جستجو براي جستجوي آسان و سريع بازديدكننده ضروري مي باشد.

۵- مشخصات تماس خود را كاملاً مشخص در وب سايت قرار دهيد
وجود و يا عدم وجود صداقت در مطالب وب سايت شما تاثير مستقيمي بر فروش محصولات شما و در نهايت موفقيت شما خواهد داشت. اگر در وب سايت خود فروش مستقيم محصولات داريد، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسيار مهم و ضروري مي باشد. اگر حفظ حريم خصوصي براي شما مهم است، مي توانيد از خدمات لينك هاي كه اتوماتيك آدرسهاي ايميل را دريافت مي نمايند استفاده كنيد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 18
  • بازدید کلی : 819
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی